مقالات آرشیو خبر ها
جوانمردان تمام نشدنی

جوانمردان تمام نشدنی

با توجه به اینکه تنها بازی فینال کوپا ایتالیا تا پایان فصل باقی مانده است، یوونتوس کم کم شروع به تحلیل کارهای لازم برای پیشرفت هر چه بیشترش خواهد کرد، آنها در قدم اول قرارداد بوفون و بارزالی را تا سال 2018 تمدید کردند تا سال 2018 در معیت باشگاه بمانند. دو پیشکسوت مستحکم که قهرمان جام جهانی شده اند و مشارکتشان با یوونتوس در این فصل بی نهایت ارزشمند بوده است.

 

بوفون در سن باورنکردنی 38، اگر نگوییم بهترین احتمالا یکی از بهترین فصولش به همراه بانوی پیر را پشت سر گذاشته است. او یک رکورد جدید در تاریخ سری آ‌ از لحاظ دقایق گل نخوردن ثبت کرده و رکورد گائتانو شیره آ‌ را به عنوان دومین بازیکن تاریخ یووه از حیث تعداد بازی شکسته است. جیجی واکنش های دیدنی داشته است و توانسته در تمام زمان بازی نسبت به خطرات احتمالی روی دروازه متمرکز باقی بماند و همین باعث شده که خیال باشگاه از حیث دفاع راحت تر باشد.

 

یک واکنش زودهنگام مقابل شوت رحیم استرلینگِ‌ مچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد به تیمش کمک کرد تا در آن بازی باقی بماند و دابل سیوش برابر سیلوا و بونی وقتی بازی 1‐0 شده بود به هم تیمی هایش فرصت جبران و بازگشت به بازی را داد، بانوی پیر دقیقا همین کار را کرد و نتیجه 2‐1 شد. بعدش بازی میلان در ماه آوریل که در آن چند واکنش باورنکردنی انجام داد تا انعطاف بدنی اش علی رغم سن بالا را نشان دهد، او تقریبا پاس گل داد، شکوهمندانه به جلو کشید و توپ بلندی ارسال کرد که نهایتا با گل مانژوکیچ منجر شد.

 

اگربخواهیم تمام بازی های خوب بوفون را تام ببریم باید تا ابد بنویسیم. در ضمنِ اینکه در زمین او مردی همواره آماده است، خارج از زمین هم صدایی است که الهام بخش همه ی چیزهای فوق العاده بوده است. او هرگز متوسط بودن را نمی پذیرد، حرف های عاقلانه و تمایلش برای درخشش، رختکنی افسرده بعد از باخت 1‐0 یوونتوس به ساسولو را بیدار کرد. او کسی نیست که حرف هایش را بخورد و یا واقعیت را پس بزند، بنابرین احساساتش را به به وضوح بیان می کند. او برابر تیم اذعان کرد که وضعیت وحشتناک است و بعد از آن بازی بدنام با ساسولو هم دقیقا همان فکری که در ذهنش بود به مطبوعات گفت:

 

همه ی ما بد بازی کردیم، ساده بگویم، نیمه ی اول غیر قابل قبول بود، من سراسیمه شده ام، چرا کاپیتان تیم هستم و اینکه تیمم به این شکل مغلوب حریف شده، روحم را آزار می دهد. اینکه می بینم تیمم تشخیص نداده که این بازی چقدر مهم بوده و چه رویکردی باید در پیش می گرفتند واقعا عذابم می دهد.

 

چند جمله ی تند از دروازبان تیم کمک کرد تا فصل یوونتوس برگردد. مربی یوونتوس ماسیمیلیانو آلگری از حرف های او قدردانی کرد و در کنار بازیکنان حرفه ای باتجربه تر یووه توانست فصلش را برگرداند، آها بازی بعدشان برابر تورینو را بردند و یک نوار پیروزی شکوهمند را آغاز کرد.

 

ارزشمندترین بازیکنان سال یوونتوس که به وسیله ی هواداران انتخاب شد، نه درخشش پائولو دیبالا در اولین فصلش و نه تلاش های باورنکردنی آندره آ‌ بارزالی و بقیه نتوانست دست بوفون را از این جایزه دور کند. این مدافع با تجربه هم قراردادش را تمدید کرد، او نیز فصلی فوق العاد ه را با یوونتوس گذراند. اگر آمار او را با لئوناردو بونوچی و یا حتی جورجو کیه لینی مقایسه کنید، شاید بگویید که او نه بیشترین تکل را زده و یا بیشترین دفع توپ و یا قطع پاس را، اما بازیخوانی او از تمام مدافعان تیم بهتر است. او می داند کجا بایستد و چگونه جابه جا شود تا حریف را پوشش داده و یا جلوی پیشروی اش را بگیرد، این موضوع بالاترین کیفیت او اوست و به بارزالی اجازه می دهد که خونسردی اش را حفظ کند و تمایلی به خطا کردن و یا تکل های ثانیه ی آخری نداشته باشد.

 

در واقع در مقایسه با تمام بازیکنان یوونتوس بارزالی کمترین میزان خطا را انجام داده است، 0.2 به ازای هر بازی، این آمار برای یک مدافع وسط، باورنکردنی است. او بازیکنی با هوش بی کران است که وقتی به جلو هم می آید پاس هایش دقیق و بی نقص بوده است و توانایی اش برای بازی در هر سه پست دفاع سه نفره و حتی دفاع راست، فصلی موفق برای یوونتوس از دید دفاعی را رقم زده است. او و بوفون در کنار هم یک قهرمانی دیگر را برای بانوی پیر ضمانت کردند و باید امیدوار باشیم که سالهای بعد هم این روند را ادامه دهند.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: